29 Temmuz 2016 Cuma

Temiz Beslenme: Tarif 4

Baktım da şimdiye kadar hep tatlı tarifleri vermişim. E arada bir tuzlu olmasın mı? Olsun. Bu tarif de sevgili Halacığım Belma Ertürk' ten gelsin. İsmini her zamanki gibi ben uydurdum. Buyurunuz:


Kıtır Kurabiye


Gereken malzemeler

1 Yumurta
3 Yemek kaşığı yoğurt
2 Yemek kaşığı sıvı yağ
Yarım çay bardağı dereotu
1 Çay kaşığı tuz
Tulum peyniri
Kırık ceviz
2 Su bardağı yulaf ezmesi
Üzeri için çörek otu

Malzemelerimiz çörek otu ve yulaf hariç iyice karıştırıyoruz. Sonra yavaş yavaş yulafı ekleyip iyice karıştırıyoruz. Elinize yapışmayan köftesi bir kıvam alıyor. Her şey iyice karışınca yuvarlayıp yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye, oradan da hoop 180 derecede ısıttığımız fırına. Ve 25 dakikada kıtır kurabiyelerimiz hazır :)

Not: ben tulum peyniri yerine tel peynir rendeledim ve tadı nefis oldu. Afiyet olsun.

                       

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder