23 Temmuz 2016 Cumartesi

Temiz Beslenme: Tarif 3

Herkese Merhaba,

Bombastik bir tarifle yine karşınızdayım. Bu blog kilo vermem için bir aracı olacaktı lakin ki giderek bir yemek bloğuna dönmeye başladı :))) Olsun, ne yapalım. Ben yine de her pazartesi kilo durumumu paylaşacağım. Hem paylaştığım tarifler de pasta börek değil sonuçta diyerek kendimi avutup tarifime geçiyorum.

Efendim, bu tarifin müptelası olunuyor söylemedi demeyin. Benim gibi yoğurta tatlı karıştırmayı sevmeyenleriniz bile hiç yoğurt tadı almadan gönül rahatlığıyla yiyebilir. Gelelim tarife:

Kavanozda Sürpriz

1 adet mason cam kavanoz alıyoruz. (şu kulplu limonata kavanozları süper oluyor ama yoksa normal kavanoz da olur.

Dibine önce kavanozun 1/4' ü kadar yulaf ezmesi koyuyoruz.

Üzerine iki parmak kalınlığında yoğurt koyuyoruz.

Üzerine bir tatlı kaşığı kadar chia tohumu koyuyoruz. Yoksa eklemeseniz de olur. (Almak isteyenler için ben 5M Migrosta paketini 7 liraya buldum, ama almadan önce onu koymadan da çok güzel oluyordu)

Tarifin bundan sonrası çoktan seçmeli. Yani istediğiniz gibi şekillenebilir, o nedenle ben benim favorimden devam ediyorum.

Üzerine iki küçük muz doğruyoruz.

Onun da üzerine kırık ceviz parçaları koyuyoruz.

Sonra üzerine 2-3 yemek kaşığı keçi boynuzu pekmezi döküyoruz. (Bal ya da normal pekmez de olur. Miktarı tamamen size bağlı.)

Ve en sonunda üzerinden bir çay bardağı sütü hepsinin üzerine boşaltıyoruz.

Kapağını kapatıp iyice çalkalayıp, bir gece buz dolabında beklemeye bırakıyoruz.
Ertesi gün ister sabah kahvaltı niyetine, ister ara öğün, ister öğle yemeğinde afiyetle yiyoruz.

Bir gece bekletmek burada püf nokta, bu şekilde iyice tatlar birbirine giriyor.

Gelelim varyasyonlara:

*Muz-ceviz-pekmez üçlüsü (yukarıda anlattığım benim favorim).

*Şeftali marmelatı-taze şeftali -marmelatın içindeki şeker durumuna göre ek istediğiniz bir tatlandırıcı.

*Evde kalmış herhangi bir reçel ve onun taze meyvesi. Yani mesela çilek reçeli ve taze çilek, böğürtlen gibi kırmızı meyveler. Reçel koyarsanız ek şeker koymazsınız.

Bu tarifi denedikten sonra çürütüp attığım meyvelere gerçekten çok üzüldüm. Bu şekilde çok güzel değerlendirilebilirmiş. Ya da kaynatıp şekersiz marmelat yapabilirsiniz. O zaman da yine böyle bir tarifte kullanılabilir.

Diğer tarifler için güzel geri dönüşler aldım. Bunu da yapan olursa yorumları beklerim.

Haydi rastgele.

*Tarifin detayına inmek isteyenler için kaynak: pinterest - overnight oatmeal

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder