13 Temmuz 2016 Çarşamba

Temiz Beslenme Tarif 1


Tarif 1: Yoğurtlu Karışık "Bir Şeyler"


Malum diyetteyiz. Çikolatayı da kestik. Ee aralarda acıkınca ne yapacağız? Sağa sola saldırmayalım diye ufak bir araştırma yaptım ve yoğurt ile bu sıcak günlerde serinletici pek çok şey yapabileceğimi gördüm.

Bu tarifin en güzel tarafı evde ne varsa kullanıyor olmanız. Ne varsa derken mecaz yapmıyorum. Gerçekten ne varsa kullanıyoruz.

Gelelim tarifimize:

*Evdeki bilimum meyveleri küçük küçük doğruyoruz.
Ben 2 tane nektarin doğradım. (Kabuklarını zevkinize göre soyabilirsiniz)

*Evde kalan badem olur, hurma olur, fındık olur, bu gibi çerezimsi şeyleri de bir güzel fazla küçültmeden doğruyoruz.

*Sonra biraz yulaf ezmesi koyuyoruz. Ben yine evde bin yıldır duran yulaflı mısır gevreklerini koydum (Dr. Oetker' in fındıklı ve çikolatalı granola olanından vardı.)

*Tatlı olsun isterseniz içine damla çikolata ekleyebilirsiniz. Kendimi tutamayıp bayramdan kalma bitter çikolataların bir kısmını koyduğum doğrudur. Ama o kadarcık sayılmaz değil mi? Sayılmaz.

*Daha da tatlı olsun derseniz içine bal, pekmez, keçiboynuzu pekmezi ne bileyim Allah ne verdiyse ekleyebilirsiniz.

Bu kadar şeyden sonra son olarak yoğurdumuzu koymayı unutmuyoruz.

Hepsini karıştırıp, bir kaba atıp doğru dondurucuya. Bir kaç saat donduruyoruz ve donduktan sonra soğuk soğuk istediğimiz zaman yiyebiliriz.

Görüntüsünü başlangıçtaki fotoya benzetmek sizin elinizde. Arkadaşım ben goji beriyi evimden eksik etmiyorum diyorsanız bir şey diyemem. Ama bendeki malzemelerle de yemesi oldukça zevkli bir atıştırmalık oldu. Üstelik bebelere de gönül rahatlığıyla verilebilir.

Ne demişler denemesi bedava.

Hadi afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder