6 Ağustos 2016 Cumartesi

Temiz Beslenme: Tarif 5

Buraya yazdığım her tarifi bizzat denedim ve verdiğim her tarifi ne kadar çok beğendiğimi söylüyorum. (Aslında pazalamacı olmalıymışım).

Bu tarifi de evde sık sık, içindeki malzemeleri değiştire değiştire yapıyorum. Özellikle her emzirme seansı sonrası karnı acıkanlar için, gerçekten çok güzel bir atıştırmalık. Günün her saati yeniyor ve asla bayatlamıyor.

Tarifin orijinali sevgili kuzenim Diyetisyen Zeynep Yalkı Serinsöz' e ait olup aşağıdaki gibi:

1 yumurta
1 yemek kaşığı sıvı yağ
4 yemek kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı tepeleme un
yarım paket vanilya
250 gr kavrulmamış fındık

Tüm bunları 180 derecede 13 dakika yağlı kağıt serdiğiniz tepside pişiriyorsunuz.

Bu ölçülerden fazla yapmak isterseniz ben tarifi aşağıdaki şekilde arttırdım:

1 yumurta
4 yemek kaşığı sıvı yağ
4 yemek kaşığı tepeleme un
1 paket vanilya
250 gr kavrulmamış fındık, badem, ceviz
Şeker yerine 4-5 yemek kaşığı keçiboynuzu pekmezi (toz şeker, ya da pekmez, bal vb. başka herhangi bir tatlandırıcı da olur)
(Evde hurma varsa hurmaları küçük küçük kesip koyduğunuzda da mükemmel oluyor.)

Bu şekilde 10-15 tane çıkıyor. Şekilleri buna benzeyecek:

Yine 180 derecede 13 dakika. Amman dikkat hemen yanıveriyor. İçeriğini yine istediğiniz gibi değiştirebilir, şeker miktarını isteğinize göre ayarlayabilirsiniz. Örneğin içine kakao koyarsanız kakaolu olur. Un yerine yulaf, tam buğday unu vs. de kullanabilirsiniz.

Haydi afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder